fredag 25 december 2009

Oj, vad skrev jag!!

Klockan är 01:37 och tröttheten börjar sakta krypa på, känner mig faktiskt lite småsvag… kan bero på julmusten jag tog men är inte säker. Ja… nu sitter man här på självaste julaftonskvällen och funderar var julaftonen tog vägen! Varför i hela friden går det så jäkla fort!? Då man tittat på Kalle-Anka och julklapparna har öppnats försvinner liksom bara tiden. Nuförtiden hinner man aldrig riktigt komma i stämning, man ser allt det fina runt omkring sig men hinner inte eller förmår inte registrera. Julpyntet som annars brukar sprida sån fin och behaglig värme når inte riktigt fram. Kommer precis ihåg hur man kände då man var en grabb. Man låg under granen, inhalerade doften från barren och tittade upp bland julgransljusen. Pumlorna eller kulor som en del felaktigt kallar dem. Det gnistrade och glimmade på ett förtrollande sätt. Man såg och kände allt då… fullständig närvaro. Då var man nog vad man kallar en ”hel människa”. Man borde egentligen vara ledig hela december så man hinner komma i fas med julmyset!

Läste föresten genom vad jag skrev i sista bloggen och konstaterade att de råd jag skrev till mina vänner inte är ett dugg bättre än författaren av boken vars innehåll jag så lättsinnigt lägger ut i min blogg. Jag skyller på att skriften skedde i en omdömeslös timma på dygnet, jag var nog helt säkert inte i riktigt mental balans. Ja ni förstår väl att de där gummibanden kan vara farliga på många sätt och vis!? Då jag vaknade i morse fick jag lite panik över vad jag hade skrivit och i min halvvakna hjärna snurrade tankar runt: ingen må väl följa de goda råden med gummibandsmetoden!? Nåja, ni får ta det för vad det är bara ni inte använder de där starka gummistropparna från Laitis, de voro enligt min mening en smula FÖR starka. ;-) Undrar vad Dr William Dickstone skulle säga om han vetat att en galning, anno 2009, skulle lägga ut hans… ja kanske t.o.m. största livsverk i nåt som kallas ”blogg”. Jag ryser då jag tänker på det… tänk er alla metoder han skulle kunna använda för att stoppa denna bloggare. Kalla bad, åderlåtelse, diet på spenat, enskilda samtal med mina pedagogkollegor… Jag blir kall i magen! :-) Det blev nog lite annat än föregående sexblogginlägg men det ska väl vara lite variation. Det kommer mer strax, stay tuned!


God Jul till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar