tisdag 22 december 2009

En varningens ord i sexbranschen!

Tänkte att ni kanske ville veta lite om baksidan med allt för frekvent könsumgänge. Här kommer ännu ett utdrag ur hemmets illustrerade läkarbok. Författaren är som vanligt den mycket kompetente och trevlige Dr. William Dickstone, ja han heter faktiskt så och att döma av vad han skriver så verkar han vara en mycket klok karl. Håll till godo!

Vad frekvensen av samlag beträffar, är det alldeles omöjligt att ge några bestämda regler, då de individuella förhållandena härvidlag spela in mer än någonsin. Som en allmän regel torde man kunna fastslå, att man överskridit en måttlighetens gräns då parterna dagen efter samlag ej känna sig fullt friska och krya utan i ett eller annat avseende lidande. I ett sådant fall bör man taga varning och genast minska antalet samlag.

Vet inte om det här gäller idag, boken är ju från1934. Jag hoppas verkligen inte att det är sant, som Dr William skriver, men man vet ju aldrig Det finns många kloka ord skrivna i denna bok. Har tydligen, enligt honom, inte kört med tillräckligt hög frekvens... Ska försöka hitta lite mer intressanta saker jag kan dela med mig av. Boken är en guldgruva kan jag lova! Förmodligen kommer jag snart att ha en svans av läkarstuderande människor på besök till min blogg. :-)

2 kommentarer:

  1. Tro icke att allenast med. stud. kommer att bilda svans. Alla har vi ju kommit till av en omfamning om än i mörker och icke alltid välplanerad, så dock som ett resultat av den nedärvda längtan vi alla brottas med. Äntligen en bloggare som vågar gripa sig an vår trånads kärna! Äntligen en tekniker som kan både elevera och rikta stråle!

    SvaraRadera
  2. Har ännu icke påträffat en enda kommentar från någon med.stud men förhoppningarna är stora att så blir. Vad gäller ventiler, strålar och dess riktning så har inga opponenter, härvidlag lagt några klandrande ord över, i bloggen nämnda, förfaringssätten. God Jul Anders :-)

    SvaraRadera